Η
9η
γενιά του Honda
Civic
που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο
Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης
2011 και συνδυάζει την πρακτικότητα με
την ευρυχωρία, εφοδιάζεται τώρα με τον
πετρελαιοκινητήρα 1.6 i-DTEC,
τον πρώτο εκπρόσωπο της νέας φιλοσοφίας
Earth
Dreams
Technology
της Honda.
Ο νέος πετρελαιοκινητήρας 1.600 κυβ. εκατ.
συνδυάζει ανταγωνιστική ισχύ (120 PS)
και ροπή 300 Nm
με εκπομπές CO2
μόλις 94 g/km,
εξισορροπώντας άριστα την οικονομία
καυσίμου με τις επιδόσεις. Η
διάθεση του αυτοκινήτου στην Ελληνική
αγορά αναμένεται το Μάρτιο 2013.
Ο νέος κινητήρας 1.6 i-DTEC σχεδιάστηκε ειδικά για την Ευρωπαϊκή αγορά προκειμένου να ικανοποιήσει τις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις των Ευρωπαίων πελατών για κινητήρες diesel χαμηλών ρύπων. Θα παράγεται από μία νέα γραμμή παραγωγής στο Ευρωπαϊκό εργοστάσιο της Honda στο Swindon της Μεγάλης Βρετανίας. Ο 1.6 i-DTEC diesel θα χρησιμοποιείται επίσης στο νέο CR-V (το οποίο κατασκευάζεται στο HUM) μέσα στο 2013, ενώ η φιλοσοφία Earth Dreams Technology θα εφαρμοστεί σε όλους τους μελλοντικούς κινητήρες της Honda. Η νέα φιλοσοφία των κινητήρων Earth Dream
«Πρόκειται
για μία εντελώς νέα προσέγγιση» είπε ο
Tetsuya
Miyake,
Project
Leader
του κινητήρα 1.6 i-DTEC.
«Δεν
προϋπήρχαν σημεία αναφοράς επειδή οι
στόχοι θα ήταν πολύ χαμηλοί. Ήμασταν
αποφασισμένοι να δημιουργήσουμε τα
δικά μας πρότυπα, τα οποία οι ανταγωνιστές
μας θα ακολουθήσουν».
Ο
Ελαφρύτερος Diesel
στην κατηγορία του
Ο νέος 1.6 i-DTEC της Honda είναι ο ελαφρύτερος diesel στην κατηγορία του, ζυγίζοντας 47kg λιγότερο από τον 2.2 i-DTEC της Honda. Κάθε εξάρτημα έχει επανασχεδιαστεί με κριτήριο τη μείωση του βάρους και των διαστάσεων, ενώ προηγμένες τεχνικές παραγωγής είχαν ανάλογη συμβολή.
Ο νέος 1.6 i-DTEC της Honda είναι ο ελαφρύτερος diesel στην κατηγορία του, ζυγίζοντας 47kg λιγότερο από τον 2.2 i-DTEC της Honda. Κάθε εξάρτημα έχει επανασχεδιαστεί με κριτήριο τη μείωση του βάρους και των διαστάσεων, ενώ προηγμένες τεχνικές παραγωγής είχαν ανάλογη συμβολή.
Το
πάχος των τοιχωμάτων των κυλίνδρων έχει
μειωθεί στα 8mm,
συγκριτικά με τα 9mm
του 2.2 i-DTEC,
σημαντικό για κινητήρα diesel.
Επιπλέον ελαφρύτερα έμβολα και μπιέλες
έχουν χρησιμοποιηθεί στον 1.6 i-DTEC.
Κύριος στόχος για τους μηχανικούς
εξέλιξης της Honda
ήταν η μείωση της μηχανικής τριβής του
κινητήρα 1.6 i-DTEC
σε επίπεδα βενζινοκινητήρα. «Όλα τα
περιστρεφόμενα μέρη βελτιστοποιήθηκαν
με γνώμονα τη μείωση της τριβής» σχολίασε
ο Tetsuya
Miyake.
«Αυτό όχι μόνο μειώνει τις εκπομπές
ρύπων και την κατανάλωση αλλά βελτιώνει
και την απόκριση του κινητήρα, με ή χωρίς
γκάζι, δημιουργώντας συνθήκες για πιο
απολαυστική οδήγηση. Έχουμε μειώσει τη
μηχανική τριβή του κινητήρα σε επίπεδο
αντίστοιχο ενός σημερινού κινητήριου
συνόλου βενζίνης, που είναι εξαιρετικό
επίτευγμα».
Νέο
Σύστημα Μετάδοσης
Ένα
νέο ελαφρύ και συμπαγές σύστημα μετάδοσης
χρησιμοποιείται στο νέο 1.6 i-DTEC
Civic.
Το 6-τάχυτο μηχανικό σύστημα είναι
κατά 7kg
ελαφρύτερο από το αντίστοιχο του 2.2
i-DTEC
βοηθώντας τον κινητήρα να παράγει
μέγιστη ροπή
300NM.
Το νέο σύστημα κιβωτίου προσφέρει:
- Κορυφαία απόδοση μετάδοσης
- Ομαλή και ακριβή αίσθηση κατά την αλλαγή σχέσεων
- Νέο σύστημα όπισθεν με αυξημένη ικανότητα μετάδοσης ροπής και πιο αθόρυβη λειτουργία
Αεροδυναμική
Το
νέο Civic
1.6 i-DTEC
διαθέτει μεγαλύτερα και διαφορετικής
κλίσης εμπρός και πίσω σπόιλερ για
περαιτέρω μείωση της αντίστασης του
αέρα και βελτίωση των αεροδυναμικών
επιδόσεων και μείωση των εκπομπών CO2.
Διαθέτει τις ίδιες ποδιές μαρσπιέ και
ενεργές γρίλιες αεραγωγού του μοντέλου
Civic
2.2 i-DTEC
που συμβάλλουν στη βελτίωση της
αεροδυναμικής απόδοσης. Στις χαμηλές
ταχύτητες, όπου η αεροδυναμική είναι
λιγότερο κρίσιμη, οι γρίλιες παραμένουν
ανοιχτές. Στις υψηλές ταχύτητες, κλείνουν
για να επιτυγχάνεται βέλτιστη αεροδυναμική
ισορροπία και να μειώνεται η άνωση του
εμπρός τμήματος.
Οδική
συμπεριφορά
Στο
Civic
1.6 i-DTEC
έγιναν ρυθμίσεις στην εμπρός ανάρτηση
με νέα σαϊλεντμπλόκ στα ψαλίδια που
βοηθούν στην αύξηση της εγκάρσιας
ακαμψίας σύγκλισης κατά 24%. Αυτή η ρύθμιση
αναδεικνύει τα χαρακτηριστικά του νέου
κινητήρα με βελτιστοποίηση της
γραμμικότητας, της ευστάθειας και της
οδικής συμπεριφοράς ώστε να διατηρείται
η σταθερότητα και ο έλεγχος κυρίως στις
υψηλές ταχύτητες.
Βελτιώσεις
εσωτερικού
Το
νέο Civic
1.6-litre
i-DTEC
έχει υποστεί αρκετές βελτιώσεις για
περιορισμό των εισερχόμενων θορύβων
στην καμπίνα κυρίως, χρησιμοποιώντας
το σύστημα Active
Noise
Cancellation
(ANC),
το οποίο σχεδιάστηκε για δραστική μείωση
των χαμηλόσυχνων θορύβων στο εσωτερικό
του. Μικρόφωνα καταγράφουν τους θορύβους
χαμηλών συχνοτήτων από το σύστημα
κίνησης που εισέρχονται στην καμπίνα,
και αποστέλλουν σήμα στη μονάδα ελέγχου
του ANC.
Η μονάδα ελέγχου αποκρίνεται αποστέλλοντας
ένα ακριβές ηχητικό σήμα αντίστροφης
φάσης στον ενισχυτή, που οδηγεί τα ηχεία
στις πόρτες και το subwoofer
στο πίσω ράφι.
Οδηγοκεντρικό
Η
σχεδίαση του εσωτερικού όλων των μοντέλων
Civic
είναι οδηγοκεντρική. Από το κάθισμα του
οδηγού, τα όργανα δείχνουν να τον
αγκαλιάζουν και να τον τοποθετούν στο
κέντρο της οδηγικής εμπειρίας, απόλυτα
χαλαρό αλλά με πλήρη έλεγχο. Όλα τα
χειριστήρια είναι άριστα τοποθετημένα
και οι όποιες πληροφορίες θέλει ο οδηγός
είναι άμεσα διαθέσιμες.
Ο
εσωτερικός σχεδιασμός του Civic
είναι εμπνευσμένος από το κόκπιτ
μαχητικών αεροσκαφών και των αγωνιστικών
αυτοκινήτων, επιτρέποντας την εύκολη
πρόσβαση και λειτουργία σε όλα τα
χειριστήρια.
Ευρυχωρία,
ευελιξία και άνεση
Το
νέο Civic
1.6 i-DTEC
διατηρεί την πρακτικότητα, την ευρυχωρία
και την απαράμιλλη ευελιξία του Civic.
Το αυτοκίνητο έχει την πιο ευρύχωρη
καμπίνα στην κατηγορία C,
και κορυφαίο χώρο αποσκευών 401 L,
που μπορεί να αυξηθεί κατά 76 L
προσθέτοντας τον πρακτικό υποδαπέδιο
θάλαμο. Προσφέρει 1431mm
χώρο στην περιοχή των ώμων μεταξύ οδηγού
και συνοδηγού και 795mm
διαμήκη απόσταση (μεταξύ οδηγού και
πίσω επιβατών).
Ανάμεσα
στα εμπρός καθίσματα υπάρχει αποθηκευτικός
χώρος για 2 μπουκάλια 1L
και 2 μπουκάλια 350ml.
Πρίζα ρεύματος, είσοδοι USB
και Aux-in
περιλαμβάνονται. Για λόγους ευκολίας,
οι αποθηκευτικοί χώροι είναι τοποθετημένοι
στη φυσική γραμμή κίνησης του οδηγού.
Idle
Stop
Το Civic 1.6 i-DTEC εφοδιάζεται στάνταρ με το σύστημα Idle Stop της Honda που μειώνει την κατανάλωση κατά περίπου 5g/km και συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 94g/km. Εκπομπές CO2 κάτω από 100g σημαίνουν ότι το Civic καλύπτει πολλά φορολογικά κίνητρα. Όταν ο οδηγός σταματά και επιλέγει νεκρά στο κιβώτιο, ο κινητήρας σταματά αυτόματα και με το άφημα του συμπλέκτη και με την επιλογή μιας σχέσης επανεκκινεί αυτόματα.
Το Civic 1.6 i-DTEC εφοδιάζεται στάνταρ με το σύστημα Idle Stop της Honda που μειώνει την κατανάλωση κατά περίπου 5g/km και συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 94g/km. Εκπομπές CO2 κάτω από 100g σημαίνουν ότι το Civic καλύπτει πολλά φορολογικά κίνητρα. Όταν ο οδηγός σταματά και επιλέγει νεκρά στο κιβώτιο, ο κινητήρας σταματά αυτόματα και με το άφημα του συμπλέκτη και με την επιλογή μιας σχέσης επανεκκινεί αυτόματα.
Ασφάλεια
5 αστέρων στο Euro
NCAP
Το
5θυρο Honda
Civic
θεωρείται ως ένα από ασφαλέστερα
αυτοκίνητα της Ευρώπης, σύμφωνα με τα
αποτελέσματα των ανεξάρτητων crash
tests
του Euro
NCAP.
Η
κορυφαία κατάταξη του Civic
με 5 αστέρια στον τομέα της ασφάλειας
αντανακλά τη δέσμευση της Honda
στη συνολική ασφάλεια των οχημάτων, Οι
μηχανικοί της Honda
εστιάζουν όχι μόνο στην ασφάλεια των
επιβατών αλλά και των άλλων χρηστών των
δρόμων όπως είναι οι πεζοί και οι
δικυκλιστές.
Τεχνικές
Προδιαγραφές
Έκδοση Sport | ||
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
|
1.6-litre
i-DTEC
|
|
Κυβισμός
|
cc
(cm³)
|
1597
|
Διάμετρος x Διαδρομή |
mm
|
76.0×88
|
Σχέση
συμπίεσης
|
16.0
|
|
ΚΙΒΩΤΙΟ
ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ
|
||
M/T Τύπος συμπλέκτη |
Μονού
ξηρού δίσκου με ελατήριο επαναφοράς
|
|
Τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
Μονού
ξηρού δίσκου με ελατήριο επαναφοράς
|
|
Σχέσεις
|
1η |
3.642
|
2η |
1.884
|
|
3η |
1.179
|
|
4η |
0.869
|
|
5η
|
0.705
|
|
6η |
0.592
|
|
όπισθεν |
3.673
|
|
Τελική σχέση
μετάδοσης
|
3.571
|
|
ΒΑΡΟΣ
|
||
Βάρος αμαξώματος |
M/T kg
|
1310-1428
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
|
||
Μεγ. Ιπποδύναμη |
kW/rpm
|
88kW/4000rpm
|
Μέγ. Ροπή
|
Nm/rpm
|
300Nm/2000rpm
|
Μεγ. ταχύτητα |
M/T km/h
|
203
(206)
|
Επιτάχυνση M/T secs. |
0 → 100 km/h
|
10.5
(10.2)
|
0 → 400m
|
17.6
(17.4)
|
|
60 – 100 km/h in
4th
|
7.7
(7.6)
|
|
Κατανάλωση Καυσίμου Μ/T |
Κύκλος πόλης
|
4.0
|
Νέα μέθοδος
|
Κύκλος Εκτός
πόλης
|
3.3
|
93/116/EC
|
Μικτός
κύκλος
|
3.6
|
CO2 |
94
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου